Thursday, October 30, 2008

oh cinta dunia virtual..

Hmm... Kalau tidak silap dua hari yang lalu sa terbaca news seorang perempuan di Saporo Jepun ditangkap polis kerana membunuh 'suami' onlinenya. Perempuan ni main game Maple Story. Dia orang ni kalau dalam dunia virtual Maple Story adalah 'suami isteri' konon, sekali tiba-tiba dia kena 'cerai' dalam game.. Mengamuk la dia, dia pi log in account 'suami' online dia (mesti kes cinta online sanggup kasi password.. aku selalu jumpa orang cam gini), lepas tu dia guna tu character 'suami' dia dan pi killing streak.. sengaja supaya orang mengamuk dan attack tu character 'suami' dia. Jadi 'ex-suami' dia ni sekali online tekejut sebab mati sudah character dia.. Terus dia saspek 'ex-wife' dia pi log in account dia dan aniaya character dia. Dia pi repot polis, tu perempuan sudah ditangkap sebab melanggar akta pergaulan internet. Haaa kamurang jangan nda tau aaa online pun ada banyak rules bukan realiti jak. Aku ni heran la kalau pasal tu pun dia mo report polis aku rasa nda logik, jangan-jangan tu 'ex-wife' dia pi jual semua dia punya valuable items dia pastu beli ini itu pakai online credit sampai habis point money dia kekekeke...







Ini gambar-gambar aku masa main RO hehehe..



Dulu masa aku masih lagi main RO (Ragnarok Online) pun aku pernah jumpa orang camni, dibuai perasaan cinta virtual sampai bercampur dengan realiti. Pada satu malam ketika aku berjalan-jalan di kota Prontera (kota dalam game jak), ada ramai orang berdudukan di town center, bergossip, ada yang berjualan ada juga yang sibuk bercinta. Tiba-tiba ada orang message aku cari gepren dia. Aku cakap jak la aku tidak pernah nampak pun gepren dia tu, macamlah aku kenal semua orang walaupun aku sangat peymes di server tu hihihih... Aku ingat dia nda la kacau aku sekali tu dia offer diri pula mo tank aku training (tanking - dia jadi umpan biar monster hit dia, aku pula bunuh monster). Aku pikir bagus juga jadi kami pun pi la sana hutan Payon. Sambil training dia pun cerita sama aku dia tu betul-betul cinta sama gepren dia. Mula-mula aku layan nda layan jak cita dia tu. Biasa la tu ada orang feeling berabis mo curhat, aku rasa dorang ni telampau feeling padahal yang cute tu character yang dorang main jak, orang yang betul2 tu belum tau lagi. Aku pun menyahut jugalah setiap penghujung ayat dia, konon2 aku interested mendingar padahal aku interested mo tau berapa level aku buli naik itu malam kakaka.. Tapi lama-lama boring aku membaca luahan cinta dia tu yang aku rasa nda realistik. Aku pi tanya dia, dia pernah nampak ka rupa tu cewek in real life? Dia bilang cinta dia orisinal bukan bersandarkan rupa tapi personaliti. Adeii.. Aku tanya la apa ciri-ciri yang buat dia jatuh cinta sama tu cewek? Dia pun cerita la camana dia berkenalan sampai la apa tu cewek buat untuk dia (online la..) macam buatkan weapon, belikan potion la.. macam-macam la. Aku sepanjang masa berchatting sambil training tu memang la ketawa saturang membaca luahan hatinya... Aku tanya lagi dia, apa macam kalau tu cewek gemuk? banyak jerawat? besar lubang idung? bidak? ataupun sebenarnya lelaki??!!! (biasalah tu aku pun ada juga character lelaki dalam game, hensem lagi tu... bergaya.. high wizard eseh...) Tidak dia bilang, dia yakin tu cewek dia real life perempuan. Sejak itu malam dia selalu cari aku asal aku online, bukan apa-apa sementara tunggu gepren dia online dia mo curhat sama aku (boring betul tapi sebab dia kasi aku hadiah barang-barang weapon yang bagus-bagus aku pun layan jak lagipun dia offer diri jadi bapa angkat aku dalam game.. kekekeke). Satu kali dia kestau aku bahawa in real life dia tu sudah kawin.. Nda juga aku heran pasal pernah lagi aku jumpa anak-beranak main game sama-sama. Lepas tu dia bilang lagi, dia mo pi cari tu cewek dia in real life sana di Kuching. Dia tidak CHINTA sudah sama wife dia. Tekezut aku, ni barulah..

Walaupun sudah lama aku meninggalkan dunia RO (belum tobat masih lagi main game lain kekekeke... tapi aku main solo seja pasal malas mo chat hehehe..) Aisehmen macam lama sudah aku nda pi leveling di DOMO, kesian aku punya shaman. Ai melalut lagi, anyway kali terakhir aku chat ma dia dia bilang dia mo bebaik sudah ma wife dia. Dia terpaksa tinggalkan gepren dia walaupun hatinya luka... anduu. Sekarang asal jak dia main online game wife dia pun mesti ikut, takut dia becinta di internet lagi kakakaka...

Ada lagi saturang mamat aku jumpa. Ada perempuan syok sama ni lelaki ni. Jadi dorang pun bercinta online sampai mo bejumpa. Anyway sampai satu saat dorang ni ready-ready sudah mo berjumpa real life, sekali tu cewek kasi tinguk gambar dia terus si boy ni tarik diri. Aku tanya lah tu boy kenapa? Dia bilang "aiya dia tu tidak cantik la hidung dia besar..." hahahaha.. aiya kan aku sudah cakap cinta online tidak realistik ma.. namanya pun virtual world hahahah..

Bah, sekian sudah aku merepek. Aku mo kena kasi siap artwork dulu nanti aku kena tabak bisuk kalau nda submit juga hahaha.. ciao~!

0 comments:

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP