Friday, October 31, 2008

lif ooooooo lif..

Aku pasti semua orang pun sudah maklum tentang masalah lif disebuah rumah pangsa yang selalu masuk tv3 tu kan. Aku pun bukan mo kisahkan cerita itu tapi kisah lain tapi ada kaitan dengan lif juga. Kisahnya ada tiga orang pemuda baru balik dari kampung beraya. Sekali sampai dirumah pangsa, lif rosak pula... baru rumah dorang ni yang paling atas. Jadi dorang pun mulailah naik tangga, sampai tingkat lapan pening-pening sudah kepala masing-masing. Jadi lelaki pertama tu suggest ma kawannya yang dua orang lagi tu supaya dorang bercerita supaya tidak terasa sangat penat mendaki ribuan anak tangga. Fuiyo banyaknya macam naik tangga batu caves pula.. hehehe.

Jadi bercerita la si lelaki kedua ni, ceritanya lucu. Berabislah dorang ni ketawa sampai keluar air mata dan sakit-sakit perut. Sedar-sedar sampai sudah tingkat 15. Bah, bilang si lelaki ketiga. Turn dia pula cerita. Dia cerita punyalah sedih sampai menangis-nangis dorang ni naik tangga, habis baju basah bukan oleh peluh tapi air mata. Sedar-sedar jak sudah sampai tingkat 24.

"Sedih betul cerita ko ni" bilang si lelaki pertama ma si lelaki ketiga. 'Tapi cerita aku ni lebih sedih dari yang sedih, lebih lucu dari yang lucu" lang si lelaki pertama.
"Pa juga cerita mu ni? cepatlah!" curious sudah kawan-kawannya.
"Bah.. tapi sebelum tu aku mo kasitau ini adalah kisah benar yang betul-betul terjadi sama tiga orang pemuda sebaya kita yang tinggal di pangsapuri ni juga" cerita si lelaki pertama dengan serious.
"Apa?!" bilang dua kawannya, saspen.
"Sebenarnya kunci rumah kita tetinggal dalam kereta....uwaaaaaaaa!!" meraung si lelaki pertama menangis diikuti oleh kawan-kawannya.

0 comments:

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP