Monday, November 3, 2008

Teka Teki 1 : kes rompakan di siang hari..


Orait, kali ini saya mau berikan soalan teka-teki. Sebelum saya teruskan, saya ingin menyatakan dulu disini bahawa kes ini hanyalah rekaan saya semata-mata, tidak ada kaitan antara yang masih hidup ataupun sudah mati. Sebarang persamaan adalah kebetulan.

Berbalik kepada teka-teki saya, sila klik gambar untuk baca dan lihat gambaran kes pertama ini.

Mungkin ramai orang pikir mana ada orang merompak di tengahari, tapi saya buat teka-teki ini kerana banyak kejadian rompakan bukan saja berlaku pada waktu malam, diwaktu siang pun ada. Ini dialami sendiri oleh kawan saya. Ketika tiada orang dirumah, seorang pencuri telah merompak rumahnya. Menurut jirannya, orang itu datang naik kereta, kemudian membuka gate dan pintu pagar menggunakan kunci macam penghuni rumah. Jadi jirannya pun sangka saudara-mara kawan saya. Sampai sekarang penjenayah belum berjaya diberkas.

Kes yang saya paparkan ini tidak adalah kaitan dengan kes kawan saya itu. Cuma saya menggunakan situasi merompak di hari siang saja. Orait, klik gambar untuk lihat imej lebih besar. Selamat meneka.. ^^


3 comments:

Anonymous said...

aik buli pun...

AragangTandik said...

Suspek no. 1

Aiso said...

haha... aku dapat jawab arrr...

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP