Wednesday, November 5, 2008

mari main masak masak...



Sambungan kepada game pertama iaitu Go Go Gourment. Kalau yang pertama kita cuma main masak-masak dari satu restoran ke satu restoran yang lain sampailah berjaya buka restoran sendiri, Chef of the Year pula adalah pertandingan masak. Permainan secara basic masih lagi sama, permainan mencari barang, speed dan follow instruction (menu). Cuma kali ini ditambah dengan pertandingan markah. Jadi lagi banyak resepi dapat kita kasi siap dan lagi cepat kita siapkan masakan lagi tinggi point kita dapat.



Kedudukan markah dapat ditingu seperti gambar di atas tu. Icon character kita akan bertukar kedudukan mengikut markah yang kita dapat. Selain tu lokasi tempat permainan dan menu juga akan berubah-buah. Dalam gambar ni lokasi ialah di China jadi masak masakan cina la.



Setiap kali kita habiskan satu episode dan dapat tempat pertama kita akan unlock menu special yang boleh kita print. Best juga game ni, sambil main sambil belajar masak. Ada tujuh resepi yang boleh kita print, resepi masakan cina, italian, russia dan lain-lain.



Setiap kali menang kita akan dapat hadiah macam souvernir, piala, dan baju apron yang special. Ada tiga jenis, iaitu baju apron biasa, baju apron untuk tambah speed dan baju apron untuk dapat bonus point. Kalau sudah tamatkan semua peringkat boleh menang baju apron Chef of The Year. Tiada apa-apa kegunaan tapi untuk eksen saja tanda sudah menang..



Pada episode terakhir kita akan belawan speed memasak, mesti siapkan menu lebih cepat dari pihak lawan baru boleh menang. Jadi saya gunakan baju apron istimewa untuk tambah speed dalam peringkat ni. hehehe...



Sudah menang tiada apa sudah mo buat, buli la print segala resepi tu kalau mau.. THE END! Oh ya, saya biasanya download game dari reflexive sebab saya buli main game free. Kalau mau tau caranya... nanti lah sa ajar kalau rajin. Kwa3x.

4 comments:

AragangTandik said...

kak ni tue sangat mau main masak-masak. he he he

Aiso said...

aaaiiaaayaaa... dulu masa kici bukan saja main masak. bejualan pun ada. segala rumput, daun, bunga, di siring rumah jadi mangsa. tempurung kelapa tmpt masak kunun. hehehe

DewiNuwa said...

aaaa mcm siok ja ini game.. mau pigi download lah hahah.. dulu2 abis segala bunga2 tu jadi bahan masakan hahahhaha..

Anonymous said...

hehehe...bukan saja bunga segala tanah pun dibikin kek, ehehe...

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP